Tuesday, March 29, 2011

Tembak babi

jom pegi baitulhasanah!! gua memacu Yamaha Crux gua dibonceng bersama jali. syapiq ikot jalan laen.dengan honda wave.x kesah lah.janji dapat isi perot yang kemaruk isi ni.sampai je, geng geng pantai timur da kembung perot sambil gelak gelak membahan Lu yang baru sampai dari malaysia.

gua: camne flight tadi?

Lu: ok la.tapi mu xkan cayo mendo yang aku nak kabo ni.

gua: ape die?

Lu: pramugari dio hok tuo tuo belako! line line 60an.

gua gelak gelak sambil mengusap rambut Lu yang seakan rebonding.

gua: abes tu, rugi la ni?

Lu: yola, x stim langsung! bawok makane pun slow je......x payah tunduk da bongkok sikit.hahahaha


berseloroh satu meja.hilang macho kiteorang bila ade 2 ustazah lalu.

beransur 30minit, budak budak pantai timur balik rumah.tinggallah gua, jali, muaz dan zarep lepak minum.
takde hujan takde ribut, zarep bukak pasal kawen." dah 3orang budak zaqaziq yang nak kawen!, batch kite bile lagi?"......
 
semua setuju bila kata belom ade duit x bole kawen.yela, nak tanggung anak orang.kau nak bagi makan ape kalau xde duit? bagi makan roti pun pakai duit jugak tau.tapi zaman sekarang ni, ramai orang suggest nikah gantung.nikah tanpa komitmen.tapi halal untuk projek buat anak.

zarep: xpelah, kita usaha la carik kerja yang senang dapat duit....

gua: kerja apa bro? part time mcD pun kene lepas interview dulu.kalau nak masuk MLM memang haram   la.ajak kawan sume nak datang dengar cerite je.sebab upline blanje minum.bile pasal letak duit, sume bagi muke seposen.

zarep: tapi kat kampung aku, senang je nak dapat duit.sekali buat makan riban riban jugak.

gua: makan pun bole dapat duet?

zarep: bodoh, aku cakap bole dapat ribu ribu jugak la.tapi, memang adventure la keje ni. die maen ikot kilo. sekilo rm42.

gua: kerja ape tu?

zarep: tembak babi.

gua: hahahahahaha.kau bia betol?

zarep: btol r.kat kampung aku, cina pakai mercedes tau pegi tembak babi.

gua: fuh, dahsyat! eh, tapi kan, kalo darurat bole makan babi kan?

zarep: bole je.pakcik aku, penah makan.die join ujian komando.kene campak dalam hutan banjaran titiwangsa selame 2minggu.diberi sebilah pisau je.macam macam la die makan.tapi babi la paling senang tangkap.gemuk, payah nak lari

gua: sembelih dulu x?


gua rase la.kalau gua tembak semua babi kat tanah melayu, memang cabut lari  la sume orang cina.xde babi. tapi itu bole consider salah satu cara nak singkirkan cina dari tanah melayu.kn?


No comments:

Post a Comment