Sunday, May 8, 2011

life unexpected

entri gua yang sebelum ni (medic got talent) gile terkejut kot gua ble hampir 140 org like! aduh, ape disaster gua dah bikin nih~

gua x berniat nak gebang gebang, sekadar nak bagi komen sedikit je pasal medic got talent je.dan gua tau sebenarnye hati manusia itu mudah tersentuh dengan musik.baik dalam bentuk nasyid, ataupon nyanyian 3gatsu 9ka dalam 1 litre of tears.haha. kan?

bukan selalu dalam seumur hidup kita, Allah datangkan teguran dalam bentuk yang menangkap hati kita. zaman hingusan dulu selalulah penyangkut baju hinggap di badan  libasan dari mak aku akibat gua slalu ponteng solat atau pon solat lambat.

namun sekarang hukuman yang paling berat gua terima andai gua terlewat laksanakan solat hanyalah sedikit rasa kesal dihati.aduh lemahnye iman.sungguh gua rindukan zaman tarbiah solat.segalanya di awal waktu.

memalui hari hari sebagai seorang muslim sentiasa mendesak hati aku untuk cuba yang terbaek menjaga suruhan agama.dalam sibuk belajar,atau dalam sibuk bersukan.segalanya telah Islam ajarkan.

perasaan hati bercampur baur tatkala entri ini ditulis.apakah yang hendak disampaikan pada entri kali ini?

dengan musim imtihan yang semakin hampir.dan segala aktiviti usrah yang ditangguhkan, fatrah imtihan beginilah manusia sering futur! hahahaha.maka pada masa inilah apa yang dibelajar dalam usrah harus dipraktikkan!

apa yang gua rasa?

1.ya Allah, apsal berat sangat subjek medic tahun 3 ni.....

2.x abes hafal juz lagi untuk exam al-quran!

3.nak kawen?

untuk perasaan gua yang nombor 1 dan 2 tu, gua rase xde solution langsung. sebab obviously memang gua ni malas gilo.bukak komputer layan superpower clark kent.macam mane nak cemerlang!

akan tetapi! ha, ini yang mahal ni.......untuk solution masalah num 3, gua rase ade solutionnye.

jangan ngade ngade nak chat or mesej dengan pompuan. nak tanye khabar ke, dah makan ke blom. atau sengaja menceritakan masalah hati kepada mana mana gadis. sebab, once gua dah cerita masalah gua kat gadis, nanti gadis tu akan suka lah sebab gua depend kat dia.ha, nampak tak gameplay dia? perasan gile gua ni. ala, korang pon same je, sume ade kawan pompuan.xyah menipu ah.

dapat 2nd placing tournament rugby kau nak cerita.

betapa sedihnya dikau x dapat pulang meraikan hari ibu pon kau nak cerita.

simpan sorang sorang sudah.gaya gua cerita macam gua ada gadis je.hahaha.

cukup lah Allah menjaga mereka.dan malaikat sebagai member baek diatas bahu aku.

kalau xde plan nak kawen dengan someone dalam mase 6bulan akan datang, jangan ngade ngade nak rapat dengan mane mane pompuan.buat rosak hati dan perasaan je.

abes tu bile bole rapat?

bodoh punya pak kaduk.kawan biar ikhlas.bukan sebab dia cantek.atau bukan sebab dia cerdik.kan Nabi ajar letak agama di tempat nombor wahid! jodoh datang kemudian.ok? life unexpected rite.........











3 comments:

  1. salam ziarah..

    x sangka blog ko ala2 log diari..
    tp tulisan ko bole tahan. keep it up man~

    n solusi ke 3 ko tu..
    menarik2..
    semoga mujahadah n istiqamah insyaAllah..

    salam imtihan. bitaufik wannajah..:)

    ReplyDelete
  2. wslm......

    haha, log diari tu ape ye? bodoh bahase sket aku ni.

    ReplyDelete
  3. haha.ala2 mcm menulis diari la~

    ape kata hati..

    ReplyDelete