Saturday, April 16, 2011

ini jalanku


sebelum membaca entri kali ini, gua ingin katakan ini pandangan gua dari sisi bebas.

tidak terikat pada mana mana pihak.moga terima dengan minda terbuka.

 beberapa hari yang gua lalui dalam minggu ni, gua rasa agak sedih dengan keadaan fikrah umat islam sekeliling gua.

iya, kita berbeza dari segi sokongan politik.

ade kawan gua ahli UMNO

ade juga yang ahli PAS.

tidak lupa juga kepada PKR.

gua ahli ABIM. ada juga housemate gua ahli ISMA (ikatan mahasiswa malaysia), IKRAM , PMRAM (persatuan melayu republik arab mesir) dan parti bebas.tapi kenapa kita perlu jumpa perkara sebegini?























gua sangat tak meyokong andai ada yang memboikot mana mana parti@jemaah.

masing masing dengan cara mereka.betol ke ahli UMNO x masuk syurga?

betol ke x sokong PAS x masuk syurga?

btol ke ahli syiah sesat?

betol ke anwar liwat?

betol ke dr yusuf alqardawi anti syiah?

hakim mahkamah syariah pon ade prosedur sebelum mengatakan seseorang itu ada kesalahan syara'.

ini kan kita yang hanya menilai dari hati.

hati itu kurniaan Allah.bersih hati tinggilah imannya.

tahukah kita di padang mahsyar nanti Allah tak tanya kamu dari parti mana?

tahukah kita Allah hitung amalan yang dicatit di atas bahu kita, bukan yang dicatit pimpinan parti@jemaah kita?

jika kita tak mampu memimpin kawan kawan kita untuk join parti@jemaah kita, pimpinlah diri kita untuk sentiasa dalam landasan kecintaan Allah s.w.t.

1001 perbezaan sekalipun, pasti ada satu titik persamaan.


kurang lebih hadis rasulullah s.a.w.

"di akhir zaman, umatku akan berpecah kepada 73 golongan.namun hanya satu golongan yang akan masuk syurga.yang berpegang pada sunnah ku"

No comments:

Post a Comment